Te trezești într-o dimineață frumoasă, și constați că sunt numeroase fire de păr moarte căzute pe pernă. Încă ți se pare că totul este în regulă? Evident, nu! Pentru majoritatea dintre noi, a avea un păr voluminos a devenit un semn de mândrie și un semn de sănătate. Prin urmare, devine de două ori mai important să ai grijă de părul tău.

Iată câteva sfaturi dietetice pentru problema părului care cade.

O dietă sănătoasă poate ajuta părul să rămână puternic, neted și strălucitor. Fiecare fir de păr este alcătuit din celule care conțin o proteină dură numită keratină și ele trebuie să fie hrănite în mod constant cu minerale și vitamine pentru a îți face părul să crească lung și puternic.

Biotina: Deficitul de biotină duce la decolorarea părului sau subțierea acestuia. Responsabil pentru creșterea părului și creșterea volumului de păr, biotina hrănește părul și îl împiedică să se fragilizeze.
Exemple: Oul este cea mai bună sursă pentru biotină, dar și cereale integrale precum ovăzul sau meiul.

Proteinele: Cea mai importantă componentă pentru părul puternic și sănătos este proteina. Părul este în mare parte alcătuit din proteine, astfel, să consumi o cantitate suficientă de proteine ​​zilnic devine cu atât mai important. Dacă dieta ta conține puține proteine, este posibil să ai părul rărit sau uscat și fragil. Mănâncă proteinele potrivite și păstrează-ți părul puternic.
Exemple: Năut, fasole, pui, pește, ouă și produse lactate, legume.

Acizii grași Omega-3: Uleiul care stimulează hidratarea părulului și a scalpul este furnizat de acizii grași Omega-3. Acest nutrient este prezent și în celulele care acoperă scalpul, astfel că este important să adaugi această grăsime în dieta ta.
Exemple: Nuci, soia, pește, avocado, semințe de dovleac, semințe de in.

Fier: Fierul asigură faptul că părul rămâne sănătos, oferindu-i oxigen. Nivelurile scăzute de fier pot duce la anemie, care este o cauză majoră a căderii părului. Foliculul de păr și rădăcina sunt alimentate cu o cantitate de sânge bogată în nutrienți cu ajutorul fierului.
Exemple: Carne roșie, spanac, sfeclă roșie, mere, broccoli, leguminoase.

Alimente bogate in vitamina A: Părul conține țesuturile cu cea mai rapidă creștere în organism și vitamina A este necesară pentru creșterea fiecărei celule. Vitamina A acționează ca un antioxidant; vitamina A acționează ca protecție pentru foliculii de păr împotriva daunelor cauzate de radicalii liberi.
Exemple: Morcovi, cartofi dulci, spanac, broccoli, brânză, mango, rădăcină de sfeclă.

Vitamina E: Vitamina E este un nutrient estențial când vine vorba de îngrijirea pielii și a părului. Ajută la construirea și repararea țesuturilor de păr și la protejarea părului împotriva deteriorării provocate de expunerea la soare.
Exemple: Nucile sunt cea mai bună sursă de vitamina E. Include migdale, nuci sau orice alte nuci în dieta ta. Uleiul de măsline, avocado, uleiul de floarea-soarelui și spanacul sunt, de asemenea, opțiuni bune pentru vitamina E.

Vitamina C: Fierul și vitamina C sunt două substanțe nutritive care sunt cele mai bune atunci când sunt luate în combinație. Consumul de alimente bogate în vitamina C va permite o absorbție mai bună a fierului în organism. Nu doar asta, dar vitamina C este un supliment primordial când vine vorba de producția de colagen. Vitamina C consolidează, de asemenea și capilarele care alimentează sângele părului.
Exemple: Căpșuni, cartofi dulci, portocale.

Somon: Acest pește este încărcat cu susținătorii puternici ai părului, cum ar fi vitamina D, proteine ​​și conține de asemenea acizi grași Omega-3, care susțin creșterea părului prin menținerea sănătății scalpului.

Iaurt: Beneficiile iaurtului sunt că este cel mai bun medicament pentru tratarea problemelor legate de păr. Fiind bogat în vitamina B5 și calciu, iaurtul ajută la îngrijirea părului. Alte produse lactate precum laptele scăzut, brânză de vaci și brânza cu conținut scăzut de grăsime împreună cu iaurtul, ajută la îmbunătățirea sănătății foliculilor de păr. Iaurtul, aplicat extern sau consumat intern, poate fi foarte benefic pentru părul tău.

Remediu casnic:

Aplică zeama de ceapă pe scalp și masează-l timp de câteva minute. Încearcă acest remediu de două ori pe săptămână pentru rezultate mai bune.

Suc de ceapă: La fel ca spanacul, coriandrul său morcovul care sunt surse de nutrienți ce pot ajuta la prevenirea deficienței de fier sunt de asemenea o sursă de cupru, vitamina C, vitamina A, necesare pentru creșterea părului și au proprietăți antioxidante; Sucul de ceapă conține o mare varietate de flavonoide și carotenoide.

Bea un pahar de suc de legume pe zi, pentru a stimula creșterea de păr nou.